بلاگ, خدمات تعمیرات, خدمات تعمیرات پکیج, نصب و سرویس و تعمیر پکیج

ارورها و کدهای خطای پکیج شوفاژ دیواری

ارورها و کدهای خطای پکیج شوفاژ دیواری

ارورها و کدهای خطای پکیج های شوفاژ دیواری

مدل (M24ff) یکی از انواع پکیج‌های آنالوگ در سری است. سری M و BM بسیار مشابه یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن‌ها در تک مبدل بودن است. این دو مدل از سریE و ECO و K بهتر بوده اما از سری L کیفیت پایین‌تری دارد. مدل M24ff یکی از مدل‌های پرفروش این سری است و ما در ادامه کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل M24ff و مدل‌های مشابه آنالوگ این سری را بررسی می‌کنیم. در مدل‌های آنالوگ دیجیتال عیب و یا ارور دستگاه به صورت چراغ‌های ال ای دی چشمک‌زن بر روی دستگاه نشان داده می‌شود. در حالت عادی چراغ‌ها فقط روشن هستند اما در زمانی‌که در دستگاه اروری رخ می‌دهد، این چراغ‌ها به‌صورت چشمک‌زن ظاهر می‌گردند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حروف ff به معنای پکیج دارای فن و دودکش دوجداره است.

  1. معنا و دلیل ارور ۸۰ چیست؟

معنای این کد بالا بودن حرارت به بیش از ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد است و دلایل بروز این ارور در پکیج ایران رادیاتور عبارتند از:

  • خرابی پمپ پکیج
  • بالا بودن ارتفاع شعله پکیج
  • خرابی کلید حد

اسید‌شویی مبدل اصلی پکیج می‌تواند این مشکل را حل کند. در صورتی‌که مشکل از پمپ، ارتفاع شعله و یا کلید حد بود، باید حتماً از تعمیرکار متخصص کمک گرفت.

  1. معنا و دلیل ارور ۷۰ چیست؟

معنای این خطا این است که دمای گرمایش بین ۸۹ تا ۱۰۵ درجه سانتی گراد رسیده‌است. برای رفع ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور باید مانند خطای ۸۰ عمل کرد. یعنی اسیدشویی مبدل اصلی پمپ را انجام داد.

  1. معنا و دلیل ارور ۷۰ ۸۰ چیست؟

وقتی شعله‌ی پکیج تشکیل نمی‌شود، این خطا رخ می‌دهد. علل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌گردد. دلایلی همچون قطعی گاز پکیج، خرابی جرقه زن، خراب‌بودن قطعه تشخیص شعله و یا تشکیل فلچ در دودکش از جمله این موارد است.

برای حل این مشکل در ابتدا بررسی کنید که گاز در پکیج وجود داشته‌باشد. اگر مشکل حل نشد و همچنان پیام ارور داده می‌شد باید سراغ یون‌های تشخیص مشعل و جرقه زن بروید. اگر باز هم مشکل همچنان باقی بود، امکان وقوع فلچی در دودکش  را بررسی کنید.

برای حل این مشکل در ابتدا بررسی کنید که گاز در پکیج وجود داشته‌باشد. اگر مشکل حل نشد و همچنان پیام ارور داده می‌شد باید سراغ یون‌های تشخیص مشعل و جرقه زن بروید. اگر باز هم مشکل همچنان وجود داشت، امکان وقوع فلچی در دودکش را بررسی کنید.
  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۸۰ چیست؟

سنسور (NTC) آب گرم مصرفی باز است و راه حل این مشکل نیز تعویض NTC است.

  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۷۰ چیست؟

این ارور به معنی خراب‌بودن NTC  آب گرم مصرفی و نشان‌دهنده کوتاه‌ بودن مدار است، برای حل این مشکل باید NTC را تعویض کنید.

  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۷۰ ۸۰ چیست؟

این کد نیز به معنای خرابی NTC اما در مدار برگشت رادیاتور بوده و نشان‌دهنده باز بودن مدار است. راه حل این مشکل نیز همانند اروهای شماره ۵ و ۴، تعویض NTC است.

  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ چیست؟

این خطا بدین معنی است که NTC مدار رادیاتور اتصال کوتاه داشته و خراب است. راه حل آن نیز تعویض NTC است.

  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ ۸۰ چیست؟

این کد نیز به معنای خرابی NTC  در مدار رفت شوفاژها و باز بودن آن‌هاست. راه حل آن نیز همانند خطاهای بالا تعویض NTC است.

  1. معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ ۷۰ چیست؟

این کد نیز به معنای خرابی NTC  در مدار رفت شوفاژها و کوتاه‌بودن مدار اتصال آن‌هاست. راه حل آن نیز همانند خطاهای بالا تعویض NTC است.

  1. معنا و دلیل ارور ۴۰ ۷۰ چیست؟

وقتی میزان آب در پکیج کاهش می‌یابد این ارور رخ می‌دهد. برای حل این مشکل باید شیر پرکن پکیج را باز کنید تا مدار پر آب شود. این کار را تا زمانی‌که فشارسنج به یک بار می‌رسد، ادامه دهید.

اگر پس از پر آب کردن مدار، باز هم این ارور را مشاهده کردید باید به سراغ پرشر سویچ آب بروید.

  1. معنا و دلیل ارور ۴۰ ۸۰ چیست؟

اگر ارور ۴۰ ۸۰ را در پنل پکیج دیواری مشاهده کردید باید به سراغ کلید یا سنسور دود در دستگاه بروید. برای حل آن نیز باید به سراغ مسیر خروجی دودکش پکیج بروید.

شیر برقی گاز پکیج : نحوه تنظیم شیر برقی در انواع پکیج

اگر مسیر خروجی مشکلی نداشت کلاهک H را بررسی کنید و مطمئن شوید که دود به راحتی خارج می‌گردد. اگر مشکل همچنان حل نشده باقی‌ماند، ترموستات دود دستگاه را بررسی کنید.

  1. معنا و دلیل ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ چیست؟

ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ به معنای این است که کلید حرارتی دمای بالایی را در دستگاه نشان می‌دهد. اما این دما از نظر NTC طبیعی است. در این شرایط دو دلیل وجود دارد:

  • مبدل اصلی پکیج رسوب گرفته‌است.
  • سنسور NTC خراب شده‌است.

برای حل آن می‌توان ابتدا مبدل اصلی را رسوب‌زدایی کرد. در صورتی‌که مشکل حل نشد، باید NTC را تعویض کنید.

بیشتر بدانید :  عوامل موثر بر سرویس و اسیدشویی ارزان قیمت پکیج که توسط سرویسکار سرویس و اسیدشویی پکیج انجام می شود

  1. معنا و دلیل ارور ۴۰ ۶۰ ۷۰ چیست؟

این خطا به معنای این‌ است که با وجود خاموش‌ بودن فن، پرشر سوئیچ دود دستگاه وصل است. دلیل بروز این مشکل نیز می‌تواند خرابی پرشر سوئیچ و یا خرابی رله برد باشد. برای حل این خرابی هم باید پرشر سوئیچ و رله برد دستگاه را تعویض نمود.

  1. معنا و دلیل ارور ۳۰ و ۴۰ چیست؟

وقتی این خطا نشان داده می‌شود یعنی در ارتباط با برد اصلی مشکلی وجود دارد. برای حل آن هم باید سیم‌های ارتباطی بررسی شوند.

سری B پکیج ایران رادیاتور تک مبدله گرمایشی هستند و هزینه نهایی را برای خرید دستگاه کاهش می‌دهند. مدل‌های تک مبدل، با توجه به وجود یک پمپ استهلاک کمتری نیز دارند. دستگاه پکیج این مدل بدون فن بوده و بنابراین در حین کار تولید صدای بسیار کمتری می‌کند و گرمایش اسمی دستگاه ۲۴۰۰ کیلوکالری است. از دیگر ویژگی‌های این سری می‌توان به محفظه احتراق بسته، کنترل ایمنی حداکثر و حداقل فشار آّب، سیستم ضد‌یخ‌زدگی، راندمان حرارتی بالا، دارای پرشر سوییچ هوا برای جلوگیری از انسداد لوله‌ها، تنظیم خودکار جریان گاز و هواگیری خودکار اشاره کرد.

لیست کدهای خطا و ارورهای پکیج ایران رادیاتور

نوشتن یک کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز * مشخص شده اند