خدمات تعمیرات

عوامل موثر بر هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج

عوامل موثر بر هزینه تعمیر و سرویس و اسیدشویی پکیج

عوامل موثر بر هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج

در این مطلب به چرایی عوامل موثر بر هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج می پردازیم. هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج به عوامل گوناگونی وابسته است؛ همانطور که می دانید، پکیج به دستگاهی گفته می‌ شود که وظیفه اش گرم کردن آب برای انتقال به رادیاتورها و همچنین تامین آب گرم مصرفی منزل است. بنابراین چه در مرحله گرم کردن آب و چه در مرحله توزیع آن در لوله ها ممکن است مشکلی پیش بیاید که نیاز به تعمیر داشته باشد. در این میان قطعا هزینه تعمیر پکیج هم برایتان حائز اهمیت خواهد بود.

در صورتی که موقع خرید، پکیج باکیفیتی را خریداری کرده باشید، احتمال کمتری دارد که مجبور شوید برای هزینه تعمیرات پکیج پولی خرج کنید. اما با توجه به اینکه پکیج نیز مانند باقی تاسیسات منزل دچار فرسودگی و خرابی می‌ شود، ممکن است هر ساعت شبانه‌ روز نیاز به تعمیرات پکیج داشته باشید و لازم باشد به دنبال تعمیرکار پکیج بگردید. به همین خاطر بهتر است از لیست قیمت خدمات پکیج آگاه باشید تا بدانید چه مبلغی را باید بابت هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج (باید متوجه شده باشید که با شناخت عوامل موثر بر هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج  می توانید هزینه های سالیانه خود را برای پکیج منزل یا محل کار کاهش دهید )و اجرت تعمیرات پکیج کنار بگذارید.

در ادامه به بررسی عوامل موثر بر هزینه سرویس و تعمیر و اسیدشویی پکیج می ‌پردازیم :

نوع پکیج بر هزینه تعمیر پکیج موثر است

پکیج‌ ها دو نوع دارند: پکیج دیواری و پکیج زمینی. هر دو نوع این پکیج‌ ها نیز به چند دسته‌ ی پکیج گاز سوز، پکیج گازوئیل‌ سوز و پکیج برقی تقسیم می ‌شوند. پکیج زمینی معمولا برای متراژهای وسیع ‌تر استفاده می ‌شود. پکیج گازوئیل سوز اغلب خارج از واحد مسکونی، مثلا در زیرزمین، نصب می‌ گردد. پکیج گاز سوز نسبت به پکیج برقی هزینه‌ ی کمتری را بابت مصرف انرژی به خود اختصاص می‌ دهد و برای مصرف‌ کننده به‌ صرفه‌ تر است. به همین خاطر هر نوع پکیج نیاز به تجهیزات مخصوص به خود دارد و در نتیجه هزینه سرویس پکیج دیواری با هزینه تعمیرات پکیج زمینی معمولا متفاوت است.

برند پکیج بر هزینه سرویس پکیج موثر است

تولیدکننده‌ های مختلفی به ساخت پکیج می ‌پردازند و بهتر است برای تعمیر هر کدام از این برندها به سراغ تعمیرکار متخصص آن برند بروید. از آنجایی که هر برند از قطعات مخصوص خودش در پکیج استفاده می کند، بهتر است برای کمتر شدن هزینه تعمیرات پکیج به دنبال نمایندگی همان شرکت باشید. این نکته را نیز باید گفت که هزینه سرویس پکیج ایران رادیاتور با هزینه سرویس پکیج بوتان و دیگر پکیج ها متفاوت است و هر تعمیرکار با توجه به برند و مشکل ایجاد شده برای پکیج، قیمت مخصوص به خود را ارائه می کند. در سایت نسیم سرویس می توانید از لیست قیمت خدمات پکیج مطلع شوید و با خیال راحت درخواست خود را ثبت کنید.

نوع تعمیر پکیج بر هزینه سرویس پکیج موثر است

تعمیرکار پکیج ابتدا باید عامل خرابی پکیج را پیدا کند و به اصطلاح عیب یابی پکیج را انجام دهد و سپس هزینه سرویس پکیج را طبق نرخ اتحادیه تعمیر پکیج به شما اعلام کند. گاهی به دلیل خرابی یکی از قطعات نیاز به تعویض قطعات پکیج خواهید داشت (برای مثال تعویض ترموکوبل و یا دیگر قطعات آن). به همین خاطر یکی دیگر از عواملی که بر تعرفه تعمیرات پکیج تاثیر دارد، هزینه خود قطعات پکیج خواهد بود.

مورد دیگری که می تواند بر هزینه تعمیر پکیج تاثیر زیادی بگذارد، قیمت بُرد آن است. برد قطعه ای الکترونیکی است که حکم مغز دستگاه را داشته و هزینه تعمیر برد پکیج با توجه به برند پکیج و نوع آن متفاوت خواهد بود. دلیل بالا بودن هزینه تعمیر برد پکیج این است که قطعات الکترونیکی برای عیب یابی پروسه ای طولانی و پیچیده را طی می کنند که باعث افزایش اجرت تعمیرات پکیج هم می شود.

چه زمانی به تعمیرکار پکیج احتیاج داریم؟

اگر چنین نشانه ‌هایی را در عملکرد پکیج مشاهده کردید نشانه آن است که موعد سرویس پکیج سر رسیده:

  • روشن نشدن پکیج
  • سرد بودن آب پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور یا شوفاژ
  • چکه کردن آب از رادیاتور
  • خاموش شدن پی در پی پکیج
  • ریست شدن ترموستات پکیج
  • بوی بد پکیج

هرچه دوره سرویس پکیج را منظم ‌تر انجام دهید، کمتر به تعمیرات پکیج احتیاج خواهید داشت. فراموش نکنید که اجرت تعمیرات پکیج هم در مبلغ نهایی هزینه تعمیر پکیج لحاظ می شود.

محله سکونت بر هزینه سرویس پکیج موثر است

عوامل زیادی تاثیر مستقیم بر هزینه سرویس پکیج دارند و محل سکونت نیز یکی دیگر از این عوامل است. محل سکونت می تواند به دو صورت معنا شود. اولین حالت این است که شما در چه شهری زندگی می کنید. قیمت تعمیر پکیج در هر شهر ممکن است با شهر دیگر تفاوت داشته باشد. حالت دوم می تواند این باشد که محله ای که در آن زندگی می کنید محله گرانقیمتی باشد، که در این صورت هم قیمت تعمیرات پکیج با محله های ارزان تر تفاوت دارد. نکته ای که در مورد منازل آپارتمانی در اجرت تعمیر پکیج تاثیر دارد طبقه‌ای است که در آن زندگی می کنید. این مورد به دلیل اینکه فشار آب تاثیر مستقیم بر روی عملکرد پکیج دارد، می تواند عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت نهایی تعمیر پکیج شما باشد.

مطالب مرتبط

نوشتن یک کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز * مشخص شده اند