بلاگ, خدمات تعمیرات, خدمات تعمیرات پکیج, نصب و سرویس و تعمیر پکیج

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در قلهک

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

پکیج این روزها در فصل سرما که در پیش رو داریم بسیار کاربردی تر از آبگرمکن های خانگی بنظر رسیده و به کار می آیند. یکی از مهمترین برندهای داخلی ایران رادیاتور است که در وهله نخست شما باید با نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور آشنایی لازم را پیدا کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل از جمله قطعی ناگهانی و یا کم فشار بودن گاز در فصل سرما، به راحتی و بدون دغدغه اقدام به روشن و تنظیم درجه دما و حرارت لازم برای استفاده از آب گرم مصرفی و گرمایش رادیاتور داشته باشید.

توجه : بر پایه مقررات ملی ساختمان، مبحث 17، نصب وسایل گازسوز گرمایشی در فضای درونی ساختمان و امثال پکیج در واحدهای مسکونی با مساحت زیر ۶۰ متر ممنوع است، مگر آنکه هوای مورد نیاز برای سوخت آن از بیرون تأمین شود.

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور کار بسیار ساده‌ای است، لازم است که با مجموعه نکات ایمنی و طریقه استفاده از دکمه‌های دستگاه و تنظیم آن آشنایی نسبی داشته باشید و بتوانید این کار را بدون اینکه برایتان خطر آفرین باشد انجام دهید. قبل از هر چیز این موضوع را فراموش نکنید که برای روشن کردن مدل‌های مختلف پکیج‌های ایران رادیاتور باید ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید، زیرا ممکن است جزئیات راه‌اندازی مدل‌های مختلف آن کمی با هم متفاوت باشد. در ادامه می‌توانید یاد بگیرید که چطور خودتان تنها در طی چند مرحله ساده پکیج خود را روشن کنید.

مسیر گاز دستگاه را برای روشن کردن پکیج هواگیری کنید

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور همانند بسیاری از مدل‌های پکیج نیاز به بررسی فنی و توجه به جزئیات قبل از شروع کار دارد. در ابتدای کار و زمانی که هنوز دستگاه خاموش است، باید ابتدا عدم نشتی لوله‌های گاز را بررسی کنید. برای این کار تنها کافی است که شیر گاز را باز کنید و اجازه دهید تا هوای اضافی که داخل لوله وجود دارد، خارج شود. بعد از این کار شیلنگ پکیج را به گاز متصل کنید و برای اینکه مطمئن شوید گاز به بیرون نشت نمی‌کند کمی کف بر روی آن قسمت بریزید و در صورت عدم مشاهده حباب می‌توانید مطمئن شوید که مشکل نشتی گاز وجود ندارد.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل های ECOO24FF و ECOO22FF

دستگاه را روشن کنید

دوشاخه دستگاه را به برق متصل کنید و دکمه روشن را فشار دهید و چند ثانیه منتظر بمانید تا پکیج به طور کامل روشن شود.

 

آب را باز کنید

 سپس اول آب سرد ورودی دستگاه را باز کنید و بعد شیر آب گرم را نیز باز نمایید. در اکثر مدل‌ها، باز و بسته کردن این شیر به صورت دستی است، ولی انواع اتوماتیک آن نیز وجود دارد.

 

درجه دمای آب را تنظیم کنید

حال باید عملکرد پتانسیومر و دمای شوفاژ را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که دستگاه به‌ موقع روشن و خاموش ‌شود. درجه حرارت آب گرم را بررسی کنید و آن را در ابتدای کار در حدود ۴۵ درجه بیشتر از دمای آب سرد تنظیم کنید.

شعله و فشار دستگاه در روشن کردن پکیج را بررسی کنید

بعد از این کار باید عملکرد صحیح مشعل را بررسی کنید؛ به همین منظور باید مشعل را سه بار خاموش روشن کنید. باید مطمئن شوید که فشار آب مناسب است و در دمای معینی روشن و خاموش می‌شود. بررسی کردن جرقه زدن دستگاه نیز کاری است که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد. برای این کار باید بررسی کنید که مشعل به ‌درستی با جرقه روشن می‌شود یا خیر. از طرفی در هنگام روشن کردن دستگاه پکیج، فشار آن باید روی ۵/۱ تنظیم شود تا دستگاه به ‌صورت انفجاری روشن نشود. تا الان باید با نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور آشنا شده باشید.

دمای آب و شوفاژ‌ها را بررسی کنید

ابتدا دمای شوفاژ را روی عدد حدود ۵۰ تنظیم نمایید و مطمئن شوید که دمای رادیاتور نیز با دمای تعیین شده یکسان است. برای امتحان کردن آب هم در آشپزخانه و حمام دمای آب را با دمای مشخص شده بر روی پکیج بررسی کنید.

 

دستگاه را تنظیم کنید

در قسمتی از دستگاه نیز بخشی با علامت شیر آب مشخص شده است که این بخش برای تنظیم دمای آب تعبیه شده و زمانی که از دمای متعادلی برای آن استفاده کنید هم عمر و هم عملکرد دستگاه شما بسیار بیشتر خواهد شد. بهتر است از دست‌کاری بیش‌ از حد و تغییر مکرر تنظیمات این بخش اجتناب کنید.

شیر چرخشی دیگری که بر روی دستگاه تعبیه شده است، به‌ منظور تنظیم گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهتر است که آن را در حالت باز قرار دهید.

نوشتن یک کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز * مشخص شده اند