بلاگ, سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

برای اینکه بدانیم بهترین زمان برای  تعمیر کولر گازی و سرویس کولر گازی چه زمانی است به این نکته توجه کنیم که با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، تهویه مطبوع برای انسان الزامی است و تاثیر بسزایی نیز در عواطف انسان می گذارد از عواملی که در تهویه مطبوع باید در نظر گرفت :

  • حرارت : که دمای مناسب در تهویه مطبوع بین 21 تا 25 می باشد .
  • رطوبت : که بین 40 تا 70 درجه مبی باشد و انسان در این محیط احساس خوبی دارد.
  • تصفیه هوا

بهترین زمان برای سرویس دستگاه کولر گازی شروع فصل گرما به سراغ دستگاه کولر گازی منزل خود رفته تا شرتیط رفاه را فراهم کنیم و از دستگاه کولر گازی خود استفاده کنیم ولی قبل از استفاده باید اقداماتی بر روی کولر گازی انجام دهیم که هم راندمان بالاتری از دستگاه کولر گازی خود داشته باشیم و هم در فصل تابستان کم تر به مشکلاتی برخورد کنیم.

دستگاه کولر گازی اسپیلت از 2 یونیت تشکیل شده است که یک یونیت مربوط به واحد داخلی و یک یونیت مربوط به محیط خارجی که یونیت خارجی نام گذاری شده است.در نصب کولر گازی ،نصب هر قسمت به طور جداگانه انجام می شود. برای سرویس دستگاه کولر گازی باید به سراغ 2 یوینت یعنی یونیت داخلی و خارجی رفته و شروع به سرویس اجزای آنها نماییم. یونیت داخلی که در منزل نصب شده است و توسط لوله های مسی با یونیت خارجی در ارتباط می باشد دارای اجزایی می باشد. اولین اجزا صافی یا فیلتر روی اواپراتور می باشد که به راحتی در دسترس می باشد و وظیفه این صافی یا فیلتر جلوگیری از نشت گرد و غبار روی اواپراتور و دیگری جذب گرد و غبار محیط می باشد که دریچه جلوی پنل را باز کرده و فیلترها را با آب و مواد شوینده شستشو داده و سپس در جای خود قرار می دهیم.

بهترین مان برای سرویس و تعمیر کولر گازی چه زمانیست ؟

چون از فصل زمستان از دستگاه کولر گازی کم تر استفاده شده است دستگاه دچار گرد و غبار شده است. مرحله بعدی تمیز کردن اواپراتور یونیت داخلی می باشد . زمانیکه گرد و غبار روی اواپراتور نشست می کند اواپراتور که وظیفه تبخیر یعنی تبدیل مایع به بخار را انجام می دهد بدرستی گرمای محیط را جذب نخواهد کرد و این فرایند به خوبی انجام نخواهد شد سپس به سراغ اواپراتور رفته و به خوبی تمیز و شستشو می دهیم و مراقب خواهیم بود به فین ها و لوله ها آسیبی نرسانیم و تمیز نبودن اواپراتور باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع در محیط خواهد شد. قطعه بعدی فن یوینت داخلی می باشد که با گردش هوا و عبور هوا از روی اواپراتور باعث خنک شدن محیط می باشد. فن را بازدید و از گرد و غبار تمیز و برش ها را چک کرده تا سرو صدای اضافی نداشته باشند و قسمت عبور فن را تمیز کرده تا گرد و غبار وارد منزل نشود.

به سراغ یونیت خارجی دستگاه کولر گازی رفته که شامل قطعات کمپرسور و کندانسور و فن کندانسور و لوله مویی و دیگر قطعات می باشد رفته و شروع به سرویس آنها کرده.

کمپرسور دستگاه که مهمترین قطعه در کولر گازی می باشد که گاز را متراکم و با گردش گاز در دستگاه باعث خشک کردن دستگاه کولر گازی می شود.