بلاگ

مزایا و معایب داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور در زمینه تولید سیستم های سرمایشی و گرمایشی فعالیت گسترده ای دارد، این گروه صنعتی محصولاتی طبق استانداردهای بین المللی تولید و سایر کشورهای خاورمیانه صادر می نماید. یکی از زمینه های تاسیسات ساختمانی که ایران رادیاتور به خوبی توانسته در این عرصه بدرخشد و توجه انبوه سازان و افراد بسیاری را به خود جلب نماید، تولید سیستم های سرمایشی از جمله داکت اسپلیت می باشد. کارخانه ایران رادیاتور سالانه میلیون ها دستگاه تهویه مطبوع را تولید و روانه بازار رقابت می نماید. این داکت اسپلیت ها طبق جدیدترین تکنولوژی های روز تولید شده و در کوتاهترین زمان هوایی مطلوب به محیط هدیه می بخشند. شما با خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور می توانید با حذف سایر وسایل گرمازا و سرمازا، در تمامی فصول سال هوایی مطبوع برای ساکنین به ارمغان آورید. تمامی محصولات ایران رادیاتور با گارانتی اصلی در وب سایت ما موجود می باشند. در ادامه به نحوه عملکرد این سیستم همچنین ویژگی های خاص آن می پردازیم. همچنین به منظور اطلاع از خرید داکت اسپلیت می توان در ساعات اداری با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

انواع داکت اسپلیت ایران رادیاتور و چگونگی کارکرد

گروه صنعتی ایران رادیاتور مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات در خط تولید کارخانه می باشد به همین جهت همواره محصولاتی طبق جدیدترین تکنولوژی های دنیا تولید و ارائه می نماید. این گروه تولیدی با بهره گیری از فناوری های روز داکت اسپلیت هایی با کیفیت و کارایی فوق العاده عرضه می نماید. داکت اسپلیت ایران رادیاتور در نوع معمولی و اینورتر با ظرفیت های 18000 تا 60000 بی تی یو برساعت تولید شده و با عملکرد سرد و گرم مناسب استفاده در ساختمان های اداری،تجاری و مسکونی می باشد. این گروه از کمپرسور روتاری ویژه مناطق معتدل و مرطوب بهره می برد و نوع گاز بکار رفته در کمپرسورها R410 سازگار با محیط است.

عملکرد سرمایش و گرمایش داکت ایران رادیاتور

همانطور که گفته شد داکت اسپلیت از آن دسته سیستم های تهویه مطبوع است که به سبب عملکرد دوگانه آن بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. داکت اسپلیت ایران رادیاتور در فصل بهار و تابستان قادر به تامین عملکرد سرمایشی بوده و حرارت هوا را کاهش می دهد. همچنین در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان می توان از این سیستم جهت گرماسازی محیط استفاده کرد و دمای هوا را افزایش داد. بدین ترتیب داکت اسپلیت به عنوان دو سیستم سرمایشی و گرمایشی عمل می کند و کاربران آن را از یک دستگاه دیگر مانند اتصالات و سیستم لوله کشی بی نیاز می سازد. داکت ایران رادیاتور عملکرد سرمایشی را با خنک کردن گاز مبرد درون کندانسور انجام میدهد و سپس این گاز از طریق لوله مسی که یونیت خارجی و داخلی را به هم متصل می کند، به شیر انبساطی منتقل شده و در نهایت به کویل موجود در یونیت داخلی هدایت می شود تا لوله های کویل خنک شوند. هوای داخل نیز با مکش به درون دستگاه و عبور از کویل خنک می گردد. سپس این هوا به وسیله فن و کانال های داکت، در محیط پخش می شود. این سیستم عملکرد گرمایشی را با فعال کردن هیت پمپ انجام می دهد و سپس گاز با دمای گرم به هواساز منتقل شده و فن درون آن گرما را به داخل محیط مورد نظر منتقل می کند. این گاز پس از سرد شدن به کمپرسور باز می گردد و این چرخه دائما ادامه می یابد.

اجزا و قطعات داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت ایران رادیاتور از دو واحد مجزا تشکیل شده است که بواسطه ی لوله های مسی با یکدیگر در ارتباطند؛ یونیت داخلی یا اواپراتور داکت که درون سقف کاذب ساختمان تعبیه می شود و دارای بدنه ای از ورق ضخیم گالوانیزه مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی تهیه شده است. یونیت خارجی یا همان کندانسور به دلیل ایجاد صدا و گرمای زیاد در فضای باز و بیرون از ساختمان قرار می گیرد. فن سانتریفیوژ بکار رفته در یونیت داخلی با کمترین میزان صدا بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین، هوایی مطلوب به محیط هدیه می بخشد. از دیگر اجزا و قطعات به کار رفته در داکت اسپلیت ایران رادیاتور می توان به ترموستات، کانال های توزیع کننده هوا ودریچه های ورودی هوا نام برد. همچنین علاوه بر فن، کویل و کمپرسور از اجزای یونیت خارجی آن به شمار می روند. از دیگر محصولات کاربردی و پرفروش این کمپانی می توان به کولر گازی ایران رادیاتور اشاره داشت، که مطابق جدیدترین استانداردهای بین المللی تهیه شده و از سطح کیفیت بالایی بهره می برد.

ویژگی های داکت اسپلیت ایران رادیاتور

یکی از ویژگی های منحصر بفرد داکت ایران رادیاتور داشتن فیلترهای چند لایه تصفیه هوا می باشد که هوایی تمیز و عاری از ذرات ریز، گرد و غبار، میکروب و باکتری به محیط منتقل می کند. سیستم عیب یاب خودکار، ترموستات تنظیم دما از دیگر ویژگی های این داکت اسپلیت ها می باشد. ابعاد کوچک و وزن کم این دستگاه قابل اجرا برای تمامی سقف ها است. در ادامه سعی داریم این مشخصات را به صورت اجمالی شرح دهیم تا در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور را دارد، با اطلاع از تمامی ویژگی های آن این خرید را تجربه نمایید.

مجهز به فیلترهای چند لایه

همانطور که ذکر شد داکت اسپلیت‌ های برند ایران رادیاتور مجهز به چندین لایه فیلتر هستند که خاصیت این فیلترها جذب آلاینده های موجود در هوا می باشد. هوای محیط ما مملوء از آلاینده ها و ذرات ریز و درشت است که برای سلامتی ما مضر اند. این فیلترها در چند لایه آلاینده های مضر را جذب خود کرده و مانع از ورود آن ها به ریه افراد ساکن در محیط می شود. به این ترتیب هوای محیط علاوه بر آنکه به درجه مطلوب می رسد، عاری از آلاینده ها شده و پاک می شود.

بهره مندی از ترموستات تنظیم دما

ترموستات تنظیم دما به عنوان کنترلر عمل می کند و در سیستم های گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارد. این بخش از دستگاه اختلاف بین مقدار تنظیم شده و مقدار فعلی را از بین می برد. دما لازم است که حتما ثابت نگه داشته شود و در غیر این صورت دستگاه دچار اشکالات فنی و اشکال در کیفیت عملکرد خواهد شد. بنابراین در سیستم هایی تهویه مطبوع و گرمایشی از ترموستات استفاده می شود. داکت اسپلیت های ساخته شده توسط ایران رادیاتور نیز از این قائده مستثنی نیست و از این قطعه مفید بهره مند است.

عملکرد آرام و ابعاد استاندارد

ایران رادیاتور در ساخت داکت از تکنولوژی هایی استفاده می کند تا صدای ایجاد شده توسط این دستگاه را تا حد ممکن کاهش داده و باعث مزاحمت ساکنان به هنگام استراحت و خواب نشود. همچنین این سیستم تهویه مطبوع به نوعی طراحی شده است که به راحتی در سقف کاذب تعبیه می شود و از ابعاد کوچکی برخوردار است. علاوه بر این موارد داکت اسپلیت ایران رادیاتور با رده مصرف انرژی بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای که دارد، هزینه های زیادی از نظر مصرف برق در پی نخواهد داشت.

گاز مبرد داکت ایران رادیاتور

گاز مبرد داکت اسپلیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از اجزای اساسی آن می باشد. گاز مبرد داکت ایران رادیاتور از نوع R410 است که این گاز طی سالیان اخیر مورد استفاده صنایع زیادی از جمله تجهیزات برودتی و یخچال ها قرار می گیرد. علت این امر آن است که این گاز که از ترکیب گاز های R32 و R125 ساخته می شود، علاوه بر قابلیت قابل توجه آن، آسیبی برای محیط زیست ندارد و مانند گازهای مبرد سابق، ضرری به لایه ازون وارد نمی سازد و همچنین در تشدید گرمای کره زمین تاثیرگذار نیست. این گاز که از ترکیبات شیمیایی ساخته می شود، طی یک سیکل به صورت مرتب به حالت مایع و سپس به گاز تبدیل می گردد.

کمپرسور داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت از اجزای گوناگونی تشکیل شده است که کمپرسور مهم ترین آن ها می باشد. کمپرسور فشار سیال را افزایش می دهد و باعث حرکت سیال که همان گاز مبرد باشد می شود. از این رو عملکردی شبیه به پمپ دارد. کمپرسورهای به کار رفته در داکت اسپلیت ایران رادیاتور از نوع روتاری اند که ساخت کمپانی هیتاچی (Hitachi) می باشند. ناگفته نماند که نوع روتاری مناسب مناطقی با آب و هوای مرطوب و معتدل است. هیتاچی از سازنده های ژاپنی است که کمپرسورهای بسیار باکیفیتی می سازد. قطعات به کار رفته در محصولات این برند از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه اند که طول عمر بسیار زیادی دارند. کمپرسورهای روتاری مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد و در عین حال عملکرد و راندمان بالایی دارد.

ظرفیت داکت اسپلیت کانالی ایران رادیاتور

محاسبه ظرفیت سیستم های تهویه مطبوع از جمله داکت اسپلیت، اهمیت زیادی دارد و این ظرفیت عامل بسیار مهمی به هنگام خرید این سیستم است. ظرفیت داکت اسپلیت ایران رادیاتور شامل 18000، 24000، 30000 و 36000 بی تی یو بر ساعت می باشد. انتخاب ظرفیت متناسب با محیط به عوامل مختلفی مانند متراژ، ضخامت پنجره ها، تعداد افراد ساکن در آن محیط و عوامل این چنینی بستگی دارد. ظرفیت دستگاه، مقدار برودت تولید شده توسط آن را معین می کند؛ لذا در اولین مرحله پیش از خرید داکت ایران رادیاتور، لازم است به ظرفیت آن توجه نمایید. زیرا در صورت انتخاب ظرفیت کم، محیط به اندازه کافی خنک نخواهد شد و به سیستم فشار وارد می گردد. در صورت خرید یک دستگاه، بیش از ظرفیت مورد نیاز، محیط بیش از اندازه مطلوب خنک شده و میزان مصرف انرژی آن نیز افزایش خواهد داشت

گارانتی داکت اسپلیت ایران رادیاتور و خدمات پس از فروش آن

تمامی داکت اسپلیت های ایران رادیاتور با 60 ماه گارانتی کمپرسور، 18 ماه سایر قطعات در نمایندگی های سراسر کشور قابل عرضه می باشد.