بلاگ, نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

چرا داکت اسپیلت روشن نمی شود ؟

روشن نشدن داکت اسپیلت

داکت اسپلیت سیستم سرمایشی گرمایشی مناسبی است که امروزه بسیار پرطرفدار است. برخی موارد داکت اسپلیت را روشن می‌کنید ولی راه اندازی نمی‌شود و این سوال برای شما مطرح خواهد شد که چرا داکت اسپلیت روشن نمی‌شود؟ در این بخش می‌خواهیم شما را با علت روشن نشدن داکت اسپیلت آشنا کنیم با ما همرا باشید. از مجموع علت روشن نشدن داکت اسپیلت قطعی و اتصالی سیم‌ها و … می‌باشد.

علت روشن نشدن داکت اسپیلت و را حل رفع آن

داکت اسپلیت‌ها نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی اند که هم در فصل زمستان به کار می‌روند و هم در فصل تابستان.
همچنین باید بدانید که از یک داکت اسپلیت می‌توان برای محیط‌های بزرگ از جمله کارخانه‌ها، تالار‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات، منازل مسکونی و … استفاده کرد.
در برخی موارد برای داکت اسپلیت شما مشکلی به وجود می‌آید که نمی‌تواند روشن شود و این سوال برای شما مطرح می‌شود که چرا داکت اسپلیت روشن نمی‌شود؟ که باید جویای علت روشن نشدن داکت اسپلیت شوید تا بتوانید آن را تعمیر کنید.

· قطع بودن برق پریز

در برخی موارد ممکن است شما داکت اسپلیت را روشن کنید و متوجه شوید که داکت اسپلیت کار نمی‌کند که این مشکل معمولا همان لحظه نصب معلوم می‌شود.
یکی از علت روشن نشدن داکت اسپیلت قطع بودن برق پریز است، زمانی که داکت اسپلیت را روشن کردید و متوجه شدید که کار نمی‌کند نگران نباشید و ابتدا پریز برق را بررسی کنید.
راه حل رفع این علت روشن نشدن داکت اسپیلت این است که با استفاده از فازمتر پریز برق را چک کنید و در صورتی که برق نداشت از سلامت داکت اسپلیت مطمئن خواهید شد و در صورتی که برق داشته باشد باید قسمت‌های دیگر داکت اسپلیت را چک کنید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

· قطع بودن سیم‌های رابط داکت اسپلیت

در این مرحله علت روشن نشدن داکت اسپیلت قطع بودن سیم‌های رابط داکت اسپلیت می‌باشد.
سیم‌های رابط را چک کرده و در صورت قطع بودن آن‌ها باید سیم‌ها را تعویض کنید و از سیم‌های نو استفاده کنید همچنین باید اتصالات بین کلید فن و موتور و ترموستات هم بررسی شوند.

· خراب بودن کلید‌های اصلی داکت اسپلیت

از دیگر علت روشن نشدن داکت اسپیلت خراب بودن کلید‌های اصلی داکت اسپلیت می‌باشند.
در این مرحله که پریز و اتصالات درونی داکت اسپلیت را بررسی کردید و ایراد از آن‌ها نبود می‌توانید کلید‌های اصلی را بررسی کنید چرا که با زدن کلید متوجه می‌شوید که دستگاه هیچگونه عملکردی ندارد.
پس در این مرحله برای رفع علت روشن نشدن داکت اسپیلت می‌توانید با استفاده از یک ولت متر پس از خارج کردن داکت اسپلیت از برق، کلید‌ها را بررسی کنید تا از سالم بودن و یا خرابی آن‌ها مطمئن شوید.

· سوختن موتور و فن داکت اسپلیت

در برخی موارد پاسخ سوال چرا داکت اسپلیت کار نمی‌کند می‌تواند سوختن موتور و یا فن باشد.
موتور یکی از قطعات بسیار مهم در داکت اسپلیت است که در صورت خراب شدن و یا سوختن به طور کلی داکت اسپلیت را از کار می‌اندازد.
در صورت نیم سوز شدن موتور می‌توانید آن را تعمیر کنید ولی زمانی که موتور بسوزد دیگر نمی‌توان آن را تعمیر کرد و باید آن را تعویض کنید.
برای تعمیر موتور و یا فن داکت اسپلیت می‌توانید از ما کمک بگیرید.

· سوختن کمپرسور داکت اسپلیت

یکی از قطعات گران قیمت در داکت اسپلیت کمپرسور است که در صورت خراب شدن و یا سوختن هزینه سنگینی به بار می‌آورد.
از علت روشن نشدن داکت اسپیلت خرابی و یا سوختن داکت اسپلیت است که باید تعویض و یا تعمیر شود.
در صورتی که داکت اسپلیت شما روشن نشد و مشکل آن از کمپرسور بود بهتر است که تعمیر آن را به دست نیروهای کار بلد و حرفه ای بسپارید چرا که در صورت ناشی بودن اگر کمپرسور شما مشکل کوچکی داشته باشد ممکن است آن را با مشکل بزرگی رو به رو کنند و دیگر قابل تعمیر هم نباشد.

از مجموع علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌توان به مواردی از جمله کثیف بودن فیلترها، قرار گرفتن کندانسور داکت اسپلیت در مقابل نور مستقیم آفتاب، قرار نگرفتن داکت اسپلیت روی حالت کول و … اشاره کرد.

رفع علت روشن نشدن داکت اسپیلت

در بخش بالا شما را با علت روشن نشدن داکت اسپیلت آشنا کردیم و همچنین راه حل برطرف کردن آن‌ها را هم برای شما توضیح دادیم در صورتی که نمی‌توانید مشکل داکت اسپلیت خود را برطرف کنید می‌توانید از ما کمک بگیرید.
برای تعمیر داکت اسپلیت ابتدا باید علت روشن نشدن داکت اسپیلت و همچنین علت خنک نکردن داکت اسپلیت پیدا شود و سپس اقدام به تعمیر آن کنید.
تعمیر داکت اسپلیت در تهران توسط تیم حرفه ای استاد سرما ( نسیم سرویس ) با داشتن کادری مجرب انجام می‌شود.
برای تعمیر داکت اسپلیت خود در هر محل یا منطقه ای که هستید فقط کافی است سفارش خود را از طریق تماس تلفنی و یا ثبت سفارش به صورت آنلاین ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر استاد سرما بهره مند شوید.

هزینه سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

درباره هزینه تعمیر داکت اسپلیت باید بگویم با توجه به علت روشن نشدن اسپلیت تعیین می‌شود.
علت روشن نشدن اسپلیت متفاوت است که از جمله قطع شدن سیم‌های رابط داکت اسپلیت، خرابی پریز برق، سوختن موتور و فن، خرابی کمپرسور، خرابی کلیدهای داکت اسپلیت و … می‌باشند.
برای مثال هزینه تعمیر کمپرسور با تعویض سیم‌های رابط متفاوت است چرا که تعمیر کمپرسور یک کار تخصصی و سخت است ولی تعویض سیم‌ها را یک فرد مبتدی هم می‌تواند انجام دهد.