بلاگ, خدمات تعمیرات, خدمات تعمیرات داکت اسپلیت, سرویس و تعمیر داکت اسپلیت مناطق تهران, نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

سرویس و نگهداری داکت اسپلیت

سرویس و نگهداری داکت اسپلیت

سرویس و نهگداری داکت اسپلیت یکی از برترین خدماتی است که ما در نسیم سرویس آن را ارائه می دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما و این مقاله کوتاه در این زمینه همراه باشید . این سیستم ها نیز مانند هر سیستم تهویه مطبوع دیگری برای عملکردی بهینه به سرویس و نگهداری نیاز دارند. متاسفانه بسیاری از مردم که با استفاده از بهترین داکت اسپلیت، سرمایش منزل خود را تامین می کنند به سرویس داکت اسپلیت بها نمی دهند، در حالی که توجه به نگهداری از داکت اسپلیت و انجام به موقع سرویس دوره ای این سیستم ها، علاوه بر افزایش راندمان آنها، طول عمر مفید این دستگاه ها را نیز به شدت افزایش می دهد و البته در کاهش هزینه مصرف برق شما نیز به شدت تاثیر گذار خواهد بود. بهترین زمان برای سرویس دوره ای داکت اسپلیت معمولا هر شش ماه است، متاسفانه یک فرهنگ غلط در کشور ما این است که مردم گمان می کنند سرویس داکت اسپلیت ها را فقط باید قبل از تابستان انجام دهند در صورتی که یکی از مهم ترین زمان ها برای انجام سرویس داکت اسپلیت بعد از تابستان است مخصوصا اگر از سیستم داکت اسپلیت خود علاوه بر سیستم سرمایشی به عنوان سیستم گرمایشی هم استفاده نمایید.

نکاتی در زمینه نگهداری از داکت اسپلیت

اولین و مهم ترین موضوع در خصوص داکت اسپلیت ها انتخاب ظرفیت مناسب برای محیط مدنظر و کانال کشی داکت اسپلیت به صورت دقیق و متناسب با فضاست، چراکه اگر ظرفیت سیستم داکت اسپلیت شما مناسب منزلتان نباشد به ناچار باید هنگام استفاده از آن، داکت اسپلیت را بر روی بیشتر قدرت دستگاه تنظیم کنید که خب قاعدتا این امر طول عمر مفید دستگاه را کاهش خواهد داد. نکته ای دیگری که مصرف کنندگان عزیز باید در نظر بگیرند تنظیم درست دمای دستگاه است چرا که اگر شما در روزهای گرم سال از زمان روشن کردن دستگاه دمای آن را روی پایین تر حد تنظیم کنید، دستگاه با تمام قدرت برای طولانی مدت کار خواهد کرد تا به سرعت دمای محیط را به دمای مدنظر شما برساند که این کار هزینه های مصرف انرژی شما را به شدت افزایش خواهد داد و همچنین ممکن است به دستگاه آسیب جدی وارد شود. در ضمن باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که تمیز کردن مرتب فیلتر دستگاه هواساز و ورودی کانال ها نیز راندمان دستگاه را به خوبی افزایش می دهد. کیفیت و دفعات انجام سرویس دوره ای داکت سپلیت شما می تواند با توجه به برند سیستم و شرکتی که خدمات پس از فروش آن را بر عهده دارد متفاوت باشد. شرکت جهان تهویه ریما به شما پیشنهاد می کند تا حتما هر شش ماه یکبار به کمک متخصصین و تکنسین های این شرکت که در دوره های بین المللی آموزش دیده اند و از تجربه چندین ساله در این حوزه بهر می برند، سرویس و نگهداری از داکت اسپلیت خود را انجام دهید.

سرویس داکت اسپلیت شامل موارد مختلفی می شود که به بازه انجام سرویس و وضعیت دستگاه شما بستگی دارد؛ مهم ترین موارد سرویس دوره ای داکت اسپلیت عبارتند از:

شستشوی قطعات داکت اسپلیت

با شستشوی قطعاتی مانند فین های کندانسور و اواپراتور، فن کندانسور و یا حتی شستشوی کویل آبگرم، هوا به خوبی به جریان افتاده و بازده عملکرد داکت اسپلیت افزیش یافته و از همین رو مصرف برق دستگاه به شدت کاهش می‌یابد.

بررسی میزان مبرد در داکت اسپلیت ها

بررسی میزان مبرد موجود در داکت اسپلیت توسط متخصص و با روش هایی مانند استفاده از گیج منوفیلد (Manofild) و یا آمپرمتر انجام می‌شود. در بیشتر مواقع علت عدم خنک سازی کافی داکت اسپلیت از علائم کمبود گاز کولر گازی است، بنابراین به خاطر داشته باشید میزان گاز مبرد موجود در سیستم‌های داکت اسپلیت یکی از موثرترین مسائل در عملکرد خوب و بهره‌وری آنها است.

بررسی عملکرد قطعات داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها دارای قطعات مختلفی هستند که نقص در هر کدام از آن ها بر روی عملکرد و بهره‌وری کل سیستم تاثیر می‌گذارد. کمپرسور برد الکترونیکی، کنتاکتور، خازن و متور فن پنل داخلی از مهم‌ترین قطعاتی هستند که می بایست توسط متخصصین بررسی شود. در این میان بازدید و بررسی کمپرسور به عنوان قلب سیستم داکت اسپلیت از اهمیت خاصی برخوردار است، از مهم ترین علل خرابی کمپرسور می توان به کمبود گاز مبرد، فرسوده شدن موتور کمپرسور، خرابی در اتصالات سیم پیچ کمپرسور، کثیف بودن کندانسور و … اشاره کرد.

بررسی اتصالات لوله مسی داکت اسپلیت

در بعضی مواقع بر اثر جابجایی و برخورد اشیای دیگر با یونیت خارجی و یا انجام نادرست و غیر استاندارد اتصال لوله های مسی توسط تکنسین ها، این اتصالات مخصوصا در محل شیر سرویس دچار نشتی می شوند که در این صورت دچار روغن ریزی و یا حتی کاهش میزان مبرد موجود در داکت اسپلیت خواهند شد که به سرعت باید توسط تکنسین رفع شو تا از آسیب جدی به دستگاه پیشگیری کرد.

بررسی تنظیمات ترموستات مربوط به داکت اسپلیت

معمولا تکنسین ها در بازدیدهای دوره ای به منظور سرویس داکت اسپلیت در اولین اقدام ترموستات سیستم را بررسی می کنند چرا که ترموستات های هوشمند امروزی بسیاری از معایب یا اصطلاحا ارورهای (Error) عملکردی دستگاه را نشان می دهند و با بررسی و تنظیم ترموستات و رفع ارور از طریق آن به راحتی می توان راندمان سیستم داکت اسپلیت را افزایش داد.

مطالب مرتبط