بلاگ, سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی

شیر برق کولر گازی چیست؟

علائم خرابی شیر برقی کولر گازی

شیر برق کولرگازی | علائم خرابی شیر برق کولرگازی در چیست ؟

شیر برق کولرگازی یکی از قطعه‌های به کار رفته در انواع کولر گازی و اسپلیت در حالت سرمایشی و گرمایشی است. آشنایی با نحوه عملکرد شیر برق کولرگازی، تست شیر برق کولرگازی و در نهایت دلایل خرابی شیر برق کولرگازی از جمله نکات مهم در نگهداری و استفاده از انواع کولر گازی و اسپلیت است. تغییر حالت سرمایشی به حالت گرمایشی در کولر گازی از طریق قطعه شیر برق کولرگازی انجام می‌شود. هر گونه خرابی شیر برق کولرگازی با ایجاد اختلال در این عملکرد کولر گازی همراه است. نقش شیر برق کولرگازی در استفاده بهینه از انواع این وسیله برقی در فصول مختلف سال بسیار پررنگ است.

شیر برق کولر گازی چیست؟

تغییر فاز سرمایشی کولر گازی به حالت گرمایشی از طریق یک دکمه تحت کنترل و مدیریت شیر برق کولر گازی صورت می‌گیرد. به عبارتی دیگر دستگاه کولر گازی از شیر برق برای انتقال حالت سرمایشی به گرمایشی و بالعکس استفاده می‌کند. ساختار شیر برق کولر گازی از کنار هم قرار گرفتن قطعاتی مانند بدنه، ورودی و خروجی سیال، قاب سیم پیچ و اتصال آن‌ها، میله فلزی و فنر و البته دریچه خروجی شکل گرفته است. در واقع شیر برق کولر گازی این عملکرد را با تغییر جهت مبرد در انواع کولر گازی انجام می‌دهد.

علائم خرابی شیر برقی کولر گازی

تا به این قسمت با نحوه عمکرد شیر برق کولر گازی آشنا شده و علاوه بر این از اهمیت کاربرد شیر برق کولر گازی در ساختار این دستگاه مطلع شدیم. تمامی این موارد نشان دهنده اهمیت توجه به سلامت این قطعه در انواع کولر گازی برای استفاده بهینه از این دشتگاه در فصول مختلف است. برای اینکه بتوانیم به راحتی از خرابی شیر برق کولر گازی مطلع شویم یک سری نکات و علائم را ر این قسمت مورد بررسی قرار داده‌ایم.