خدمات تعمیرات

مزایا و معایب کولر گازی

مزایا و معایب کولر گازی نسیم سرویس

در این مقاله کوتاه به بررسی مزایا و معایب کولر گازی می پردازیم. همواره کولر های گازی که وظیفه ی تصفیه هوا در منزل و یا محل کار شما را دارند ، مزایا و معایبی دارند که برای بررسی مزایا و معایب کولر گازی بایستی حتما به مواردی اشاره کرد که این موارد در زیر به آنها اشاره شده است. کولرهای گازی از انواع کولرهای مورد استفاده در ساختمان‌ها هستند. این نوع کولرها دارای انواع زیادی هستند و ساز و کار آن‌ها بیشتر شبیه به یخچال است. کولرهای گازی بیشتر در مکان‌هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند کاربرد دارند. اگر دقت کرده باشید از پشت کولرهای گازی آبی خارج می‌شود که نشان دهنده این است که این نوع کولرها بیشتر رطوبت هوا را جذب می‌کنند و بنابراین برای محیط‌های گرم و خشک چندان کاربردی ندارند. در ادامه به همه چیز در مورد انواع کولر گازی و روش نصب و نحوه کارکرد آنها پرداخته ایم. با ما همراه باشید. با پیشرفت تکنولوژی، تولید کنندگان کولرهای گازی به فکر افزودن قابلیت‌های جدید مطابق با نیاز مصرف کنندگان در کولرهای گازی افتادند. همچنین این سازندگان سعی در بالا بردن کیفیت این کولرها داشته‌اند. کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی مزایای منحصر به فرد و گسترده‌ای دارند. مثلاً قابلیت تنظیم دما، رطوبت هوا و از طرفی قابلیت سرمایش و گرمایش ر این نوع کولرها، باعث شده است تا کولرهای گازی از استقبال و محبوبیت خاصی میان مردم برخوردار شوند. عملکرد این نوع کولرها سریع است و همچنین این کولرها قابلیت تصفیه هوا و از بین بردن گرد و غبار، ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در هوا را دارند.

مزایا و معایب کولر گازی : کولرهای گازی قابل حمل

کولرهای گازی قابل حمل، روی زمین قرار می‌گیرند و چون قابل حمل بودن یکی از ویژگی‌های آن‌ها است، سازندگان در زیر بدنه آن‌ها یکسری چرخ‌هایی قرار داده‌اند تا حمل آن‌ها آسان‌تر شود. عملکرد این کولرها به این شکل است که هوای اتاق توسط این کولرها مکیده می‌شود. مکانیسم درونی این کولرها، دمای هوای مکیده شده را پایین می‌آورد و دوباره به داخل فضا منتشر می‌کند. اما مکانیسم درونی این کولرها به نوعی است که آن‌ها قادر به مکش هوای سرد، بالا بردن دمای هوای مکیده شده و انتشار هوای گرم در داخل محیط را می‌دهد. بنابراین استفاده از این نوع کولرها در فصول سرد به عنوان یک وسیله گرمایشی نیز امکان پذیر است. قیمت کولرهای گازی قابل حمل نسبت به سایر مدل‌های کولر گازی کمتر است.

این کولرها دارای دو درگاه، یکی برای دمیدن هوای خنک و دیگری برای آزاد سازی هوای گرم هستند. همچنین می‌توان این کولرها را متناسب با فضایی که تحت پوشش دارند، تنظیم کرد. درگاه خروجی هوای گرم در این کولرها انعطاف پذیر است.

این نوع کولرها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند. از جمله ویژگی‌های مثبت این کولرها می‌توان به قابلیت حمل آسان و جابجا کردن آن‌ها در محیط و همچنین قیمت کم آن‌ها نسبت به سایر کولرهای گازی اشاره کرد. اما از آنجایی که این نوع کولرها فضای زیادی را اشغال می‌کنند ممکن است دکور منزل را به هم بزنند. از طرفی تنها هوای اتاقی را که در آن قرار دارند خنک می‌کنند و از طرفی اگر از حالت سرمایشی این کولر استفاده شود، باید فضایی برای خروج هوای گرم در پشت آن‌ها وجود داشته باشد. تمامی این موارد را می‌توان به عنوان ویژگی‌های منفی این کولرها در نظر گرفت.

مزایا و معایب کولر گازی : کولرهای گازی دیواری یا پنجره‌ای

این نوع کولرهای گازی در قاب پنجره‌ها به گونه‌ای نصب می‌شوند که نیمی از کولر در خارج فضای اتاق قرار می‌گیرد. در واقع هوای خنک تولید شده توسط این کولرها در فضای داخلی و هوای گرم مکیده شده توسط آن‌ها در فضای خارجی منتشر می‌شود.

ویژگی‌های کلی این نوع کولرها شامل قابلیت نصب به جای پنجره، و تنوع در اندازه و سایز به صورت مکعبی و جعبه‌ای شکل است.

این کولرها همانند سایر انواع کولرها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. قابلیت انتقال از یک پنجره به پنجره دیگر، و عدم اشغال فضای اتاق از جمله مزایای این نوع کولرها است. اما معایب این نوع کولرها نیز به نوبه خود قابل توجه هستند. از جمله معایب این نوع کولرها می‌توان به مواردی مثل اندازه بزرگ کولرها و اشغال فضای کامل پنجره و جلوگیری از رسیدن نور به داخل اشاره کرد.

مزایا و معایب کولر گازی : کولرهای گازی اسپیلیت

یکی درگیر از انواع کولرهای گازی، کولرهای گازی اسپیلیت هستند. این نوع کولرهای گازی دارای دو بخش خارجی و درونی هستند. بخش درونی در داخل ساختمان نصب می‌شود و بخش خراجی این کولرها در فضای خارج ساختمان قرار می‌گیرد. بخشی که در خارج ساختمان قرار می‌گیرد شامل یک کمپرسور است. کار این کمپرسور تولید هوای سرد است. بخش داخلی این کولرها، هوای سرد تولید شده توسط کمپرسور را در فضای داخل منتشر می‌کند. ارتباط این دو بخش از طریق یک لوله که در درون دیوار تعبیه شده است امکان پذیر است. کمپرسور هوای گرم بیرون منزل را به دخل خود می‌کشد و بعد از اینکه این هوای گرم مکیده شده در داخل کمپرسور، خنک شد، از طریق لوله به بخش داخلی منتقل می‌شود و بخش داخلی آن را در فضای داخلی منتشر می‌کند.

از آنجایی که این نوع کولرها بر روی دیوار و نه روی زمین یا پنجره، قرار می‌گیرند از لحاظ زیبا سازی محیط بهتر هستند. از طرفی فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. همچنین چون بخش اصلی این کولرها یعنی همان کمپرسور در خارج منزل قرار می‌گیرد، سر و صدای کمی از آن‌ها در داخل خانه بوجود می‌آید پس برای فضاهایی که نیاز به آرامش بیشتر است مثل اتاق خواب گزینه مناسبی هستند.

کم صدا بودن، نصب آسان و عدم نیاز به وجود پنجره در فضا برای نصب، زیبایی و جذابیت ظاهری، مصرف بهینه برق و افزودن پنل های متعدد برای بهره‌برداری بهینه از کمپرسور این نوع کولرها، از جمله مزایای منحصر به فرد این نوع کولرها به حساب می آیند.

اما این نوع کولرهای گازی معایبی نیز دارند که از جمله معایب آن می‌توان به مواردی مثل قیمت بالای آن‌ها نسبت به سایر انواع کولرهای گازی، عدم قابلیت حمل اسپیلیت و ثابت بودن مکان آن و وزن زیاد آن‌ها نسبت به حجم کمپرسور اشاره کرد.

در هنگام خرید کولرهای گازی باید علاوه بر نوع آن که متناسب با مصرف انتخاب می‌شود، به برند تولید کننده کولر نیز توجه کرد. امروزه با ورود حجم وسیعی از کالاهای چینی به بازار، کولرهای گازی چینی زیادی در بازار یافت می‌شوند که با وجود اینکه ظاهر زیبایی دارند اما کیفیت مطلوبی ندارد و عمر آن‌ها بسیار پایین است. توصیه کارشناسان در امر خرید کولر این است که در هنگام خرید به جای توجه صرف به زیبایی کولر، کیفیت و خصوصیات کولر مورد توجه قرار گیرد. این کارشناسان توصیه می‌کند که در نگام خرید کولر گازی حتماً به گارانتی و اعتبار آن توجه شود. گارانتی‌های چند ساله کمپرسور در واقع راهی است برای راحتی خیال مشتری در خصوص کیفیت و دوام دستگاه.

برای دریافت مشاوره و اعزام نیرو برای نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی با ما تماس بگیرید .