بلاگ, خدمات تعمیرات, سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

تمیز کردن فیلتر کولرگازی

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

ما دراین مطلب به تمیز کردن فیلتر کولر گازی می پردازیم. یکی از مهمترین کارهایی که در فصل تابستان در زمان راه اندازی کولر گازی خود می بایستی انجام دهید این است که باید فیلتر کولر گازی خود را تمیز کنید. خب سرویس کولر گازی چطور انجام می شود ؟ تمیز کردن فیلتر کولر گازی مهم ترین کار در سرویس و نگه داری کولر گازی می باشد چرا که فیلتر کولر گازی از مهم ترین اجزاء کولر گازی می باشد و وظیفه آن فیلتر کردن ذرات معلق در هوا می باشد. فیلتر های کولر گازی هر چند ماه یکبار باید تعویض گردند این کار باعث بهتر عمل کردن کولر گازی خواهد شد و عمر مفید کولر گازی را افزایش خواهد داد.

وظیفه فیلتر کولر گازی جذب کردن گرد و غبار و ذرات موجود در هواست که تمیز کردن فیلتر کولر گازی موجب تصفیه و تهویه هوا خواهد شد و کولر گازی بادی خنک تر و مطبوع تر به محیط می بخشد. تمیز کردن فیلتر کولر گازی بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی گیرد پس با انجام این کار ساده و کوتاه با توجه به هزینه های گزاف تعمیر کولر گازی تهران می توانید از صرف این هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

افزایش راندمان کاری کولر با تمیز کردن فیلتر کولر گازی

بهتر است بدانید در صورت عدم تمیز کردن فیلتر کولر گازی وجود گرد و غبار و ذرات دیگر سبب می شود که راندمان کاری کولر گازی پایین بیاید به این دلیل که با کشیده شدن هوای گرم به داخل پنل کولر گازی، این هوا با گذشتن از روی کویل های خنک به هوایی مطلوب و خنک تبدیل می شود و این در صورتی امکان پذیر است که فیلتر کولر گازی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی به صورت گام به گام

یک سرویسکار کولر گازی بنا به تجربه توجه دارد که قبل از تمیز کردن فیلتر کولر گازی از خاموش بودن کولر گازی اطمینان حاصل کند ولی اگر شما خود اقدام به سرویس کولر گازی خود کرده اید با رعایت این نکته، در صورت امکان فیوز برق کولر را قطع و دوشاخه برق آن را از پریز جدا کنید. سپس با گرفتن دو طرف کولر گازی، پنل جلوی کولر را باز کنید. با آزاد کردن قسمت جلوی فیلتر، می توانید کل فیلتر را به آرامی و با دقت بیرون بیاورید.

در زمان تمیز کردن فیلتر کولر گازی دقت داشته باشید که هر دو فیلتر کولر را در آورید و تمیز کنید. می توانید برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی از یک برس نرم کمک بگیرید و آنها را زیر آب به آرامی بشویید و بگذارید خشک شود. حتما قبل از اینکه فیلتر ها را سر جای خود قرار دهید از خشک بودن کامل آنها مطمئن شوید.

طریقه جا زدن فیلترها بعد از تمیز کردن فیلتر کولر گازی

هنگام جا انداختن فیلتر ها در کولر ابتدا فیلتر ها را از قسمت عقب جا بزنید سپس قسمت جلویی را جا بیندازید با این کار از درست جا افتادن فیلتر ها می توانید اطمینان حاصل نمایید و به فیلتر ها آسیبی نخواهید رساند. بعد از اتمام تمیز کردن فیلتر کولر گازی و خشک کردن فیلتر ها و جا انداختن آنها در پنل کولر حال می توانید پنل جلوی کولر را ببندید.

چند نکته حائز اهمیت در تمیز کردن فیلتر کولر گازی

چنانچه کولر گازی شما در یک مکان عمومی قرار دارد و کف محوطه فرش ندارد، تمیز کردن فیلتر کولر گازی را هر دو روز انجام دهید. چنانچه کولر گازی شما در منزل نصب شده است، در هر ماه یکبار و یا هر ۳ هفته یکبار فیلترها را تمیز کنید. البته بسته به میزان استفاده و میزان گرد و غبار موجود در هوا می توانید این بازه زمانی را کم و یا زیاد نمایید.

مطالب مرتبط