بلاگ

نحوه شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی

نحوه شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی | 09123449936 | برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. ما در هدمات شما خواهیم بود.

نحوه شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی

ما در این مقاله کوتاه قصد داریم تا شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی را به شما توضیح دهیم. با نزدیک تر شدن فصل گرما، اکثر کسانی که از کولر گازی یا اسپیلت استفاده می کنند، به فکر سرویس کردن کولر گازی یا اسپلیت خود می افتند. سرویس کردن کولر گازی علاوه بر بررسی سلامت کولر از نظر فنی (مانند چک کردن امپر و چک کردن شارژ گاز کولر گازی)، شامل شستشوی کولر گازی است. به طور کلی فرایند شستن کولر گازی شامل شستن پنل بیرونی کولر گازی و همچنین شستن پنل بیرونی کولر گازی می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه شستن پنل بیرونی کولر گازی به عنوان یکی از مراحل اصلی شستشوی کولر گازی صحبت کنیم.

اگر در زمینه سرویس کردن کولر گازی و همچنین نحوه شستشوی کولر اسپلیت یا کولر گازی تجربه و تخصصی ندارید، توصیه می کنیم که شخصا اقدام به این کار نکنید، چرا که ممکن است به کولر گازی آسیب جدی برسانید.

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی

 بعد از به اتمام رسیدن شستشوی پنل داخل نوبت به شستشوی کندانسور کولر گازی (پنل خارجی) می‌رسد. کثیف بودن کندانسور یکی از دلایل اسن است که چرا کولرگازی خنک نمی کند . حتماً دقت کنید که در هنگام انجام این کار همچنان برق کولر قطع بوده تا مشکلی از لحاظ اتصالی برق به وجود نیاید قبل از هر کاری باید ایمنی را رعایت کنید.

ما شستشوی کندانسور کولر گازی را به دو مدل شرح می‌دهیم.

  1.  اول برای آن دسته از دوستانی که کاملاً مبتدی بوده و هیچ‌گونه آشنایی با مسائل فنی ندارند
  2.  دوم برای آن دسته از کسانی که تا حدودی به مسائل فنی آشنایی داشته و قادر به انجام آن هستند.

آموزش اول :

شما به دلیل اینکه با مسائل فنی زیاد آشنایی ندارید همین‌قدر که اصول اولیه را رعایت کنید مطمئن باشید که در سرمادهی و راندمان کولر که منجر به کم شدن مصر ف بر ق شما خواهد شد نقش  بسیار زیادی خواهید داشت.

اگر در منزل دستگاه کارواش خانگی دارید به‌وسیله آن قسمت پشت و کنار کندانسور یا پنل خارجی کولر گازی را که شکلی مانند رادیاتور ماشین دارد (در زیر نمونه آن را مشاهده می‌کنید) را با دستگاه کارواش خانگی یا شیلنگ آب پرفشار کاملاً تمیزی نمایید و دقت کنید که هیچ‌گونه کثیفی روی آن باقی نماند.

سرویس پنل بیرونی کولر گازی

در انجام این کار نگران موتور فن بیرونی که هنگام شستشو خیس می‌شود هم نباشید زیرا کاملاً در برابر آب عایق بوده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وقتی از انجام آن مطمئن شدید تا یک یا دو ساعت کولر را روشن نکنید و بعدازآن می‌توانید کولر گازی خود را روشن کرده و از سرمایی لذت‌بخش  استفاده کنید

البته اگر به وسیله دستگاه کارواش این کار را انجام میدهید حتما به این نکته توجه کنید که اگر آب را بافشار به صورت اریب به طرف فین های دستگاه بگیرید و این فین ها اصطلاحا خم بشود یا روی هم بخوابد اسیب بزرگی به کولر وارد کرده اید دقت کنید تا جایی که میتوانید در انجام این کار دقت کنید

آموزش دوم :

اما آن دسته از عزیزانی که تا حدودی با مسائل فنی آشنایی دارند بهتر است که قبل از شستشو درب بالایی کندانسور را که در شکل زیر می‌بیند بازکرده و تمامی کویل (فین) را مانند این دوست ژاپنیمان کاملاً با فشار آب یا دستگاه کارواش بشویید و وقتی از تمیز شدن مطمئن شدید نوبت به جعبه برق کناره آن می‌رسد.

شستن یونیت بیرونی

شستشوی کندانسور

ناجایی که می‌توانید سعی کنید خاک روی آن را گرفته و آنجا را تمیز کنید و تمامی پیچ‌هایی که سیم‌های برق به‌وسیله آن نگه‌داشته می‌شود را با پیچ‌گوشتی محکم کنید تا براثر لرزش دستگاه سیمی باز نشود زیرا اگر سیمی از جای خود خارج شود مطمئن شوید که کولر گازی شما به تعمیرکار احتیاج پیدا خواهد کرد.

بعدازاین کار درب بالایی را به حالت اول برگردانده و پیچ‌های آن را محکم کنید تا در زمان استفاده  کولر گازی شما صدای اضافی تولید نکند

مطمئناً همین کارهای به‌ظاهر ساده  در سرویس داکت اسپلیت می‌تواند تا حد بسیار بالایی از خرابی کولر در فصل زمستان جلوگیری کرده و شمارا از پرداخت هزینه برق اضافی و هزینه تعمیرکار معاف کند .